miercuri, 6 iulie 2016

12 învățături ale Sfântului Serafim de Sarov


Zilele trecute, colega mea ne-a adus la serviciu un text cules de pe un site al Bisericii Ortodoxe din Rusia ce cuprindea câteva învățături ale Sfântului Serafim de Sarov. Am rugat-o să ni le dea și nouă, dar după ce le-am citit primul meu gând, a fost că trebuie să le dau și altora să cunoască. Am dat textul celor apropiați, dar vreau să-l împart și cu voi, cititorii acestui blog. Am pus textul exact cum l-am primit de la colega mea, cu textul limba rusă, dar și cu traducerea în limba română.


12 învățături ale Sfântului Serafim de Sarov

1.      Пей там, где конь пьет. Конь плохой воды не будет пить никогда.
Beti apa din locul de unde bea calul. El nu va bea niciodata apa rea.

2.      Стели постель там, где кошка укладывается.
Așterne-ți patul în locul unde se culca pisica.

3.      Ешь фрукт, которого червяк коснулся.
Mănâncă fructul de care s-a atins viermele.

4.      Смело бери грибы на которые мошкара садится.
Cu îndrazneală culege ciupercile de care s-au atins musculitele.

5.      Сади дерево там, где крот землю роет.
Sădeşte pomul în locul unde cârtiţa a săpat.

6.      Дом строй на том месте, где змея греется.
Construieşte casa în locul unde şarpele se încălzeşte.

7.      Колодец копай там, где птицы гнездятся в жару.
Sapă fântâna în locul unde păsările pe timp de arşiţă, îşi fac cuib.

8.      Ложись и вставай с курями — будешь иметь золотое зерно дня.
Culcă-te şi scoala-te odată cu găinele- vei avea grăuntele de aur  al  zilei.

9.      Ешь больше зеленого — будешь иметь сильные ноги и выносливое сердце, как у зверя.
Consumă mai multă verdeaţă- vei avea picoare puternice şi inimă rezistentă, precum a unui animal.

10.  Плавай чаще — будешь себя чувствовать на земле как рыба в воде.
Înoată mai des-te vei simţi pe pământ, precum peştele în apă.

11.  Чаще смотри на небо, а не под ноги — и будут твои мысли ясные и легкие.
Mai des priveşte spre cer, dar nu sub picioare şi vei avea gândurile senine şi uşoare.

12.  Больше молчи, чем говори — и в душе твоей поселится тишина, а дух будет мирным и спокойным.
Să taci mai mult , decât să vosbeşti- şi se va sălăşlui în sufletul tău liniştea, iar duhul va fi plin de pace şi calmitate.


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu