duminică, 17 aprilie 2016

Vizită de lucru la Palatul Culturii din Iași


Vineri dimineață am avut parte de o vizită de lucru la Palatul Culturii din Iași. Mai exact am mers împreună cu colega mea, să vedem cum lucrează echipa Muzeului Etnografic al Moldovei la așezarea expoziției ce va fi deschisă spre vizitare publicului începând cu 27 aprilie 2016.

Când am ajuns în Palat, am fost întâmpinați de doamna muzeograf Eva Giosanu și ne-a făcut un mic tur, mergând spre locul în care va fi așezată expoziția muzeului. Urcând treptele ne-am întâlnit cu echipa de la muzeu care cobora un cadru metalic de la o vitrină. După ce toți am pus mâna și am ajutat, doamna muzeograf ne-a prezentat echipa. Sunt oameni minunați care lucrează din greu (nu contează dacă e șef, muzeograf sau simplu supraveghetor) la punerea în valoare a obiectelor etnografice. Oamenii aceștia fac „minuni”. Câți dintre noi ar reuși să monteze o moară de vânt sau o sanie din lemn, în mărime naturală, fără să utilizeze o hartă cu instrucțiuni?

Bucuria mea a fost să ni se facă un mic ghidaj a obiectelor așezate deja în muzeu.

Vă recomand să mergeți și să vizitați acest muzeu, deoarece puteți afla multe lucruri interesante din trecutul nostru ca popor creștin ortodox. Aici sunt expuse bunuri cu semnificație etnografică, textile populare, obiecte de cult, instalații tradiționale dar și instalații tehnice țărănești. În fotografia de mai jos puteți vedea o oloiniță confecționată dintr-un trunchi de copac perfect bifurcat și două pietre achiziționate tocmai din Franța. Rămâi uimit cât de inventivi erau înaintașii noștri și cât de simplu și frumos trăiau.




Mai jos se pot observa cele trei reabilitări la care a fost supus Palatul Culturii.


Restauratorii am descoperit sub tencuiala palatului alte 2 straturi de tencuială, având aceeași ornamentație, prima datând de la începuturile Palatului.



Și oloinița de care vă vorbeam.





0 comentarii:

Trimiteți un comentariu