marți, 5 aprilie 2016

Ce este o buruiană?


Am constatat în ultima perioada că primesc sugestii pentru a citi diverse sfaturi de genul: „cum scapi de buruienile din grădină”, „cum înlături natural buruienile” sau „trucuri pentru eliminarea buruienilor”, dar n-am găsit pe niciun site despre definirea buruienilor, ce să mai spun de vreo clasificare a „urâcioaselor” buruieni.


Am căutat în DEX și am aflat că buruiană este un nume generic pentru diverse plante necultivate. Am căutat apoi pe unele site-uri și am mai aflat că buruienile sunt plante nedorite în anumite situații.

Personal cred că buruiana este o plantă  care crește în locul greșit (nedorit), deși în cele mai multe cazuri, buruienile sunt și plante „bune”. Când zic plante „bune” mă refer la faptul că ele pot ajuta la protejarea culturilor de anumiți dăunători (deși nu le-am plantat noi acolo), ori sunt plante care deși nu sunt cultivate special, ele sunt folosite în bucătărie (ex: păpădia sau urzicile).

Voi ce credeți?


Un comentariu:

  1. Asa este.Cel mai bun exemplu este gradina mea cu flori de la tara unde eu tot incerc sa cultiv tot felul de flori dar imi tot rasare papadie, patlagina, musetel, coada calului etc. Ele de fapr sunt foare bune, le folosesc pt diverse afectiuni, dar eu le consider "buruieni" pentru ca acolo vreau sa am lalele, narcise si trandafiri....deci cred ca buruiana e cam nevinovata :)

    RăspundețiȘtergere