miercuri, 30 martie 2016

Cum am crescut un avocado din sâmbure?


Soția mea e fan declarat avocado. Prepară cel mai bun guacamole pe care l-am mâncat vreodată.

Citisem pe unele site-uri că poți obține foarte ușor un copăcel de avocado din sâmburele fructului.

În timp ce prepara odată faimoasa rețetă de guacamole, eu am „sustras” sâmburele unui avocado și l-am pus la înrădăcinat. Nu a trebuit să fac mare lucru, ci mai mult a trebuit să am răbdare (și puțină atenție) deoarece vor trece săptămâni bune până la obținerea sâmburelui germinat.

Eu am încercat să folosesc o metodă proprie de a germina sâmburele. După ce l-am scos din fruct, l-am spălat bine și l-am așezat într-un pahar cu apă călduță timp de 48 de ore. Apoi, când era înmuiată, am decojit ușor coaja sâmburelui, fără a-l vătăma.

După decojire am lăsat sâmburele cufundat în paharul de apă, așezat într-un loc călduros. Odată la două zile schimbam apa din pahar și clăteam și sâmburele sub jet de apă caldă.

Când am constatat că cele două cotiledoane ale sâmburelui s-au despărțit, făcând loc răsăririi embrionului, am scăzut nivelul apei din pahar până la jumătatea acestuia, având grijă ca partea ușor alungită să fie mereu poziționată în sus


În timpul unei spălări, am rupt din greșeală rădăcina embrionară, dar aceasta s-a regerat, apărând alte două rădăcini din ea. Când am observat că cele două rădăcini aproape depășesc dimensiunea sâmburelui de avocado, am decis să-l plantez într-un ghiveci ceramic cu turbă, pentru a evita greșeala de a le rupe încă odată.

În video-ul de mai jos puteți vedea cum am așezat sâmburele de avocado în pământ.




0 comentarii:

Trimiteți un comentariu